Jag tror inte på bananer

Bananer är något konstigt. Något så overkligt, så oätbart. Jag har aldrig varken ätit, tagit på, slickat på eller sett en banan. Finns dom ens? Nä. Ingentligen är det något påhitt som vår käre vän kungen hittade på en vacker solig dag när han satt på toan och såg att något var påväg. "Åh, en banan!". Så är det. Det finns helt klart inga bananer, för hur skulle de kunna finnas när jag inte sett dem? Ni som påstår er ha sett en banan en gång i tiden kan ju ta och söka upp mig, jag förstår inte annars. Vad är det ens för ord? BANAN. Bananer i pyjamas har jag däremot sett. Det är däremot konstigt att de ska springa runt nakna i tvn hela tiden. Varför kan de inte klä sig i något roligt för? Stackars barn. Det enda jag egentligen har att säga åt detta är; DU KAN VARA EN BANAN. Men tänk så tråkig bloggen då skulle vara om jag bara skrev det. För då skulle ni ju inte förstå att jag faktiskt menar; DU KAN VARA EN BAJSKORV. Som kungen en gång sa. Så varför finns det egentligen skyltar i mataffärerna där det står "turkiska bananer" på, när där egentligen bara är tomma korgar? Världen är då konstig ibland, eller ganska ofta, eller hela tiden. Däremot finns det andra trevliga frukter som man stöter på hela tiden, så som chirimoya (nu vet jag var ordet kissimurra kommer ifrån) tuna kött eller varför inte en Choclo? Så sluta inbilla er att det finns något så konstig som bananer och börja inse att allt faktiskt är gjort av ost.

PS KUNGEN. Jag tycker du ska ta tillbaka dina bortförklaringar och inse att det som faktiskt kommer ut där bak inte är vare sig en banan eller bajs, det är bara de rätta ord som aldrig kommit ut ur din mun.


NO YOU HAVN´T?!

kolla även "jag tror på bananer" på Lovisas blogg!
peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0