Hippie win

Så till den stora grejen. Varför är det inte hippe tid nu? Varför måste alla vara så dryga och tråkiga i Sverige? I många fall så är vi inte alls så vänliga som alla tror, vi vågar knappt hälsa på folk, se dem i ögonen och allt ska vara jätte pinsamt och fånigt. Tänk om alla kunde sväva på moln lite mer, vara glada hela tiden och inte leva efter alla bekymmer och ha fördommar om allt och alla. Dessutom var alla snygga på hippietiden vare sig de var nakna eller inte. Nu ser vi bara det fula i alla. Använder inte en flicka 20 ton smink så är hon ingen hora, som alla verkar vela ha nu för tiden. Det ser ju fan för jävligt ut. Nej hipp hopp för hippies och är det någon som har en hippiebuss till salu så säg till mig, för det är nog en av mina största drömmar. Go Go hippies!

peace, love and understanding.


happy day

Igår var en jätte bra dag! :) Vi hittade en plats att öva med longboarden och övning ger för hoppningsvis fördighet, eller hur? Sen åkte jag och emil in till stan, gick på dokumentfestivalens film "taking woodstock", och den var ju hur underbar som helst. Jag skulle så gärna leva på hippie tiden, inga bekymmer utan bara röka på hela tiden. Den var sjukt nice och två timmar gick fort som satan. Sen käkade vi och var tillbaka i stan vid 8 för att vara med på torget - earth hour. Emma och några ssu:are var där och gav ut gratis svävande lyktor som vi skickade iväg vid halv 9. Några fastnade dock i trädet men åkte ganska snabbt ner igen :) Polisen la knappt märke till det när dom åkte förbi :D Mysig dag och hemmakväll. 

Idag är det ännu ett kalas med emils släkt :) Imorgon blir det nog äventyrsbadet med ett gäng människor! 
Påsklov är ju gött :DDD 

peace and love and ge mig en hippiebuss?


åska?

Snart bär det av in till stad för att kolla på dokumentären om woodstock festivalen (om det finns platser kvar), för att min klass är så duktiga så att vi har fått gratis biljetter :) Halva klassen har ju nämligen gjort broshyren till dokumentärfilmfestivalen. Den är snygg och riktiga jobb är roliga :) Tråkigt att longboarden får stå inne lite till, det är ju grus överallt. Ska gå och kolla lite nu om det är sopat på någon plats.
Dessutom säger dom att det ska bli åska idag?

peace


fett

Jag kommer få så fett ig på mitt matteprov så det är inte sant. Jag satt och storlipade hela kvällen igår. Kanske kan bero på att jag hade tusen grader feber och så med. Hur som helst blev jag jätte snorig och jag är hemma idag. Fast egentligen vill jag inte vara så hemma eftersom att vi har projektvecka och det är tusen gånger roligare i skolan då! Fast skolan har ju redan slutat nu och jag har suttit och spelat på blip hela dagen. Förlåt alla som jag skällde på igår kväll. Jag ska gå och äta mina ostbågar nu så blir alla nöjda, jag i alla fall!

Hur som helst så har tre grupper i min klass jobbat med ett riktigt projekt till en riktig kund i kanske två veckor nu. De ville ha en affisch och en logga till deras pjäs som kommer sättas upp. Den grupp som vann skulle få biljetter till pjäsen. Och vi vann :D Min bild på affishen dessutom, det är ganska awesome tycker jag allt! Så hoppas den kommer upp på massa ställen nu så jag kan gå och peta på den och peka på den så att alla vet att det är vi som gjort den :)

Imorgon är det påsklov<3 och jag har 758645 grejer planerat fast kanske ändå ingenting, mycket trevligt.
(och mitt objektiv till min kamera är sönder,bjas)

peace

tänk om...

DET HÄR INLÄGGET POSTADE JAG FAKTISKT EN ANNAN DAG MEN DET KOM ALDRIG UPP


Vad ska man egentligen tro om världen? När man behöver göra läxor, frysa om fötterna, ha mensvärk, dammsuga, se på när andra åker utomlands, vakna tidigt på morgonen och inte äta hur mycket godis som helst. Är detta verkligen livet? Ibland är det ju ganska bra iförsig, när det inte är så många läxor, inte så blött ute, man har inte mensvärk, det är inte dammigt, alla är hemma, man kan sova länge och man får varken hål i tänderna eller blir tjock av hur mycket godis man än äter. Fast så är det ju inte alltid. När det inte är så, så måste man tänka possitivt ändå! Man får tänka på hur bra pojkvän man har, eller se fram emot något som händer längre fram. Som sommaren tillexempel. Den är ju faktiskt snart här! Och det lär ju bli awesome! Sommarjobb, bad, sol, umgås med alla, resa bort till 18795 ställen, äta glass, äta glass, eta glaaaass. Dessutom är det bara denna veckan och sen är det påsklov, och vem längtar inte till det? Dessutom så firar jag och emil ett år helgen efter :D Den 11:e April firar jag och emil ETT ÅR. Det har gått snabbt, det har varit mysigt, underbart, åderframkallande, kaos.. fast mest har det bara varit fint :) Och jag har fått lära känna så många nya härliga människor tack vare emil. Underbara pojkvän. Så det är ganska mycket fint där framme.

Men tänk om allting bara hade varit underbart hela tiden, som idag när jag tänkte "gud jag orkar verkligen inte matten", så säger någon "vi har ingen matte idag". YEEEEEEEEEEEJEYYYYEJJYYJJYYJJ

Peacecake

blåssol

Solen lyser men det blåser massvis och jag som trodde man skulle kunna vara ute hela dagen idag! Typiskt. Min longboard kom i veckan och Snnyyyggg! Fast kan ju dock inte åka än när det är grus överallt. När kommer sommaren? Vi vill ha sommar. Nä men hejdå :)

varväl och godnatt

alice alice alice. Å du underlandets alice. Jag såg dig idag på en stor konstig duk, när du blev en liten skit och ramlade på huk. Det var en magisk liten dans och johnny depp blev en stor romans.
Men var det bara detta? Jag blev dock bortförd till en annan värld, ett drömland, en sagoplats.
Men Avatar slår ju denna med hästlängder, sorry burton.

Nog var det mysigt ändå, att sitta där brevid min prins, en liten puss jag minns.
Trots allt 11 månader långa idag, han kunde inte kommit med ett mycket bättre drag.
Kebab och alice, kan man äta honom tro? Jag tror faktiskt att han skulle smaka marabou, mums!

Jag sa det, 11 månader med Eb idag <3
Imorgon bar det iväg till klossen aka syster i göteborg för tacos och ikea på lördagen. ÄNTLIGEN FÅR JAG KÖPA MIN HYLLA!!

nåväl, varväl 

Min pojkvän tror att jag är ett monster

Eftersom att det tydligen finns vissa som läser min blogg så känner jag för att skriva ett inlägg!
Jag och EB satt precis och diskuterade lite saker, åt godis och pluggade inför läxförhöret i engelska imorgon. Så börjar vi prata om drömmar. Jag berättade att jag inatt drömmde att jag och min syster gick runt i stan där det precid hade varit jordbävning eller liknande. För antingen fick vi hoppa över stup på 3meter eller klättra på asfalt som såg ut som fast kaksmet som står upp när de precis smetat sig ner från vispen. Jag var jätte orolig för min syster men där gick vi iallafall. Sen berättade EB om sin dröm. Han drömde att mina bröstvårtor satt ungefär vid mina nyckelben. Gud vilken opropertionelig kropp jag måste haft!

en fin liten illustration
peace

svartvitt är rawr




mirre

och det slutar aldrig att snöa..

Kan inte våren komma nu? Bara sådär på en gång? Lite bara? Lite plusgrader och extra sol? Jag har nämligen beställt min longboard! Visserligen har jag ju aldrig ens stått på en skateboard förut utan att ramla ens, men någon gång måste man ju våga pröva, eller hur? Jag har ju aldrig varit aktiv i någon sport regelbundet eller haft någon riktigt fysiskt hobby. Så en dag slog det mig bara, det är en longboard jag ska köpa! Så jag gjorde det idag. Eller egentligen för några dagar sen..

Jag mailade boarlife.se och frågade om de hade brädan jag önskade och de sa att de hade hittat en på lager, jag blev glad och skyndade mig att beställa så klart! Sedan ringer personen och säger att de fattat fel, de hade inte alls den brädan jag sökte. Så jag fick pengarna tillbaka.

Så idag beställde jag istället från skistore.se, hoppas på att det fixar sig bättre med det :) De sa att de skulle skicka den 15-17 mars så hoppas att det är lite mindre snö då i alla fall.

Det är iallafall en Slipstream - concave pin från 09. Dregglar lite över den så snygg tycker jag faktiskt att den är!


RSS 2.0