081228

snart nyår!


Inget av intresse jag har att skriva kanske, bara skriver av mig lite.
Jag har spenderat natten i Bohuslän hos några bekanta, god mat och frisk luft. Man ser stjärnorna helt otroligt bra då de inte finns några stora city lampor i närheten, helt fantastiskt. Stjärnor och astronomi är något som intresserar mig nu och som jag förmodligen kommer ägna mer tid åt när jag blir äldre kanske.
Jag försökte fota en hel del där också, var så fin natur. Men det är inte lätt när kameran inte funkar som man vill, tråkigt nog. Blir nog ingen nu på mellandagsrean som jag trott heller, men men.
Är i Värsås nu, var med killarna en stund förut - spelade guitar hero och det där jäkla naruto spelet, haha. Men jag tänkte jag skulle umgås lite med min kära syster så jag gick hem igen, tråkigt nog skulle hon sova precis när jag kom hem.
Borde jag nog också göra nu, ska upp tidigt imorrn för att följa med till banken och fixa något med mitt kort.
Sen blir det lite mellandagsshopping på gallerian vid mig med syrran hoppas jag, annars blir det väll i stan. Sen kanske de blir upp en sväng till våra bekanta på fika eller så blir det till att möta Anna på stan, vilket jag verkligen hoppas!
Får väll se hur dagen blir helt enkelt, godnatt

God jul!

God jul på er alla, från mig.
Jag har haft en toppen julafton, den har inte kunnat bli bättre knappt.
Jag mötte Prytz och Stefan tidigt på morgonen för att lämna deras julklappar, själv fick jag en jätte fin tomte och hemagjorda julkort. haha så charmigt!
Sen gjorde jag och Gisela julmat vid 12, sen åt vi runt 1 och sen hade vi det lite juligt till kalle anka började.
Öppnade julklappar gjorde vi och alla blev glada och nöjda.
Jag tycker det är så kul när man ger bort något som uppskattas, som rosett linnet jag gav till min syster och egendesignade almenackan jag gav till pappa :)
Sen åkte jag och Gisela in till mamma och Morgan i Skövde och firade jul. Hur mysigt som helst där med.
Fick runt 15 God jul sms också av söta människor, synd bara att jag inte kunde svara.
<3

Bästa julklappen : hm, usb minnet och lock+krustångarna kanske?

Lucia - 13/12

          
jag under jul förra året                                      Jul på Liseberg 2007

Imorse väcktes jag av min lära mor och låtsaspappa som kom in sjungandes med Luciafika till mig. Båda hade glitter i håret och det fick även jag. Sen somnade jag om och när jag vaknade hade jag det kvar :) Mysig start på dagen helt klart!
Eftersom att de åkte till stan och kollade på julklappar passade jag på att lyssna på julmusik, slå in paket och lacka! Gud så kul det är, men det kräver verkligen tålamod! Men resultatet blir riktigt mysigt :)
Sen åkte jag hit till Värsås och nu sitter jag här, har satt på en julskiva i köket och ska snart spela the sims! Var ett tag sen nu, så jag sitter och laddar ner nya prylar för fullt :D Synd bara att jag glömde "året runt" hemma, hade tänkt att instalera det här med :/. 
Ikväll är jag helt ensam hemma eftersom att pappa är i Göteborg hos min syster. Så jag ska passa på att njuta, lär ju inte bli så mycket ensamhet nu när det närmar sig jul ;)
Tror jag ska smsa killarna och kolla vad de gör sen, kanske kan umgås med de lite :D vore kul.

Igår var det lucia firande i kyrkan. Så jag tog mig till frida och så gick vi dit tillsammans :) Det var hur mysigt som helst, esteterna är så duktiga! Det blir mycket kyrkan såhär mot julen :P Har ju redan vart på ett adventsfirande och sen ska jag, Frida och Hanne på esteternas julkonsert på Måndag kväll :) Men det är mysigt!
Mot kvällen tog jag mig ut i kylan och pulsade mig fram i snön till Frida. Där bakade vi pepparkakor och lyssnade på julmusik :D Jag fick spratt och slängde mig ut i snön och gjorde en snöängel i bara t-shirt, haha. Det är sånna upplevelser som gör att man verkligen lever! 
Sen kollade vi på idol :) Hembakad pizza fick jag också, gud så gott det var! Och Kevin vann :D det var ju helt jätte underbart. Mer underbara dagar tack! :) 
puss på julen puss på allt





  

tysta tomtar och röda rosetter



Tog ett bad för någon timme sen med endast ett ljus som tecken på liv och lite svag julmusik i bakgrunden. Efter det fick jag sånn energi så jag satte igång och julpyntade lite till i mitt rum. De kom upp någon rosett och några små tomtar. Började även skriva julkort, det är ju dags att skicka iväg ett par snart..
Har väll vart en hyfsad dag.. trodde den skulle bli hemsk eftersom att vi skulle ha två redovisningar. Men eftersom att vi bara hade en, gick det ganska bra ändå. Men nu väntar den andra på onsdag istället.
Imorgon är jag iallafall "ledig" från skolan :) Vi behöver inte gå dit eftersom att vi ska filma hela dagen och jag hämtade våran filmkamera idag så imorn blir de bara till att aggera. Vi ska filma två norge historier vi valt, en på ett tåg (då hoppar vi på de till falköping och tillbaka tror jag) och sen en med en bil (då ställer min snälla pappa upp och kommer in till stan). Det ska nog gå bra :)
Sen på fredag är det luciafirande i skolan på morgonen, alltid mysigt. Sen på kvällen ska jag hem till Frida och kolla på idolfinalen! Den får man ju inte glömma. Desutom kanske vi ska baka pepparkakor :D jag älskar mina vänner.

081209



Klockan är runt 20.45 och det är gókväll. Jag sitter här med en filt runt mig i skenet från min adventsstjärna och lyssnar på musik, samt samtalar med några goda vänner på msn. Snart blir det nog till att sova för imorgon har jag två redovisningar (engelska-dramatisering och mediekunskap-stampen) pluss att jag har dans på idrotten. Desutom har jag ganska svårt att sova just nu, antingen är det för varmt eller för kallt.
Skolan har iallafall vart ganska onödig idag.
Datakunskap i 30 minuter
Mediekunskap med vikarie
Matte i 45 minuter
Tillråga på allt fick jag reda på att mamma blivit rånad när jag kom hem. Någon hade brytits sig in i vår bil när hon vart ute och gått i skogen. De slog sönder bilrutan och tog hennes handväska. Där i låg körkort, 500:- och andra kort, men inget av något större värde som tur var. Men hon blev såklart shockad, de skulle jag också blivit.
Annars har det vart en bra dag, men jag är trött och så. Men ändå glad :)

1:a December



Idag är det första december och en risig sådan. Vädret är långt ifrån bra med dis och regn. Men vad gör det?
Dessvärre gick jag hem från skolan eftersom att min mage är lite underlig, vet inte om jag börjar bli sjuk. Min syster har ju spytt i helgen så jag kanske fått något av henne. Men låt oss inte hoppas de. 
Imorse beslutade jag och Frida att vi inte skulle vara med på idrotten utan vi gick och satte oss i vår caféteria och tog det lungt istället, mycket klokt. 

Jag ska nog sova lite, känner mig så hängig.
Min kväll ska iallafall spenderas med Frida på stan. Vi ska kolla på julklappar och sånt mysigt. Jag borde verkligen köpa min första julklapp snart, har bara köpt saker till mig själv än så länge. Inte bra, inte bra!  

RSS 2.0