dr ögon

min optiker är lite konstig han. Ena stunden vill han proppa i mig en massa omega3 och fiskleverolja för att jag ska må bra och leva gott.
Andra stunden gäspar han jätte roligt så att man inte kan låta bli att skratta. Detta inträffar tredje, fjärde och femte gången också.
Sjätte gången så börjar han med att tala om att vi bara lever i några sekunder och sen dör, i det stora hela. Att man knappt lever på jorden så länge att det märks om man jämför med alla år som gått och som kommer. Det gäller att leva i nuet och inte klaga på jobbet säger han. I och med det insåg jag att jag måste bli känd.

--------------------------------------

det där var jordenslivslängd och egentligen skulle jag vara en prick på den linjen, om den hade varit 95381318354135781434318383143 mil lång.

peace

nervläpp

Jag tror min nerv under min vänstra mungipa har spårat ut lite. Den rycker helllaaa tiden och har gjort sen igår kväll. Håller jag på att bli allvarligt sjuk? Kanske är jag döende? Eller så är det bara helt normalt, min läpp vill bara ha lite roligt.


yessey

hej hej
nu har jag den där glöden igen, glöden som är starten till mina inlägg. Fast jag känner mig ändå så seg på något vis, känns som att jag jobbar lite i slowmotion. Kan vara för att jag fikade med andrea förut kanske? (hihihi) Vi tog en fika på pims och kollade runt lite i affärer, jag köpte en halsduk, hon en jacka. Sen blev vi båda två så fruktansvärt kissnödiga så vi fick skiljas åt. Men alltid ett nöje att träffa henne :)

Jag beställde nyss lite kläder från boohoo, bland annat:


en klänning som man kanske kan ha på skolavslutningen


och ännu ett par gladiator skor :)

Hoppas att de passar bra, man kan ju aldrig riktigt veta med utländska storlekar.

För övrigt är det rätt nice att vara klar med det mesta i tvåan nu, känns som att jag kommer få ganska bra betyg också, dock ska man ju kanske inte säga för mycket än :) MEN OM TVÅ VECKOR OCH TVÅ DAGAR HAR VI SOMMARLOV. Så börjar man jobba på måndagen efter. :)))

peacecake

Häxjakten



Igår kväll tog jag och emil bussen till Skara för att kolla på Häxjakten av Arthur Miller. Det är Skara Skolscen som har gjort denna pjäs som slutproduktion. Vi hade fått gratisbiljetter till föreställningen eftersom att jag och två elever till i min klass har gjort deras affisch. Vår affisch vann nämligen överalla andras i klassen och vi fick då äran att gå på pjäsen. Eftersom att ingen annan ville gå så tog jag med emil pojken.

Vi blev lite chockade över att den skulle vara 3 timmar lång, men vi tog oss samman, jag var säker på att det skulle vara värt det! Och om det var. Skådespelarna var så himla bra och pjäsen var ganska humoristisk och hämnadsväckande. Jag kom på mig själv flera gånger med att sitta och gapa. Efteråt hade vi fått order om att stanna kvar efter föreställningen. Vi fick då följa med en av skådespelarna bakom kulisserna och träffa fler skådespelare som tackade för att vi gjort ett sånt bra jobb och sa att det var många som hade tycker mycket om affischen. Sen överlämnade det ett paket till oss. Jag hade verkligen inte förväntat mig att vi skulle bli så varmtmottagna och var riktigt glad hela kvällen efter det. Jag kunde inte låta bli att kika i kuveret som satt på paketet så jag har redan läst kortet. Det stod att vi har gjort deras ansikte utåt och tack vare oss så har alla deras föreställningar varit fullsatta! Undrar vad det är i paketet? Det återstår att se på månad då jag tar med det till klassen.

Häxjaktens pluss + att handligen, kostymerna, sminket och skådespelarna var sten tufft.
Häxjaktens minus - det blev ganska kvaft i lokalen.


(inte världens bästa bild, men här är affischen som sitter uppe i hela Skara)

RSS 2.0