090208


Jag läste klart tusen strålande solar igår kväll. Den här boken har verkligen fångat mig. Man får upp ögonen för bra hur vi egentligen har det här i Sverige.
Den handlar om en flicka Mariam, som lever för att tjäna sin man som hon blivit bortgift till vid ungålder. Hon blir slagen och tvingad till att tjäna sin mycket äldre man. De lever under kriget och snart hittar de flickan Laila vars hela familj dött i kriget. Även hon gifter sig med denne man och föder deras första barn, vilket mannen tror sig vara far till, men så är inte fallet. Mariam offrar sitt liv för att Laila och barnets far ska kunna fly från landet, men något lockar dem tillbaka igen. 


Nu är det iallafall sportlov. Under helgen har jag varit i Värsås. I lördags kom Andrea förbi och vi ägnade några timmar åt att fota henne, till mitt skolarbete. Sen träffade jag killarna och kollade på film och så. Bra helg :)
Om en timme åker jag in till stan och träffar Ana, ska bli kul!
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0