090112

Såhär lycklig borde jag vara alla dagar

Jag vaknade 06.30 som jag brukar göra. Tog det lungt utan att tänka på tiden och helt plötsligt var jag väldigt efter. Jag missade bussen och eftersom att jag skulle gå till Frida som jag brukar göra på måndag och tisdags mornarna så fick jag rappa på för att vara hos henne runt halv. Jag tog väll ungefär 20 minuter på mig att gå/jogga i motvind delvis. Ganska tappert kämpat ändå tycker jag allt. Dessvärre så fick jag reda på att vi skulle ha volleyboll på idrotten och nu gör min arm fortfarande ont med små blåmärken på. Mina handleder klarar inte av det helt enkelt :/.
Svenskan var en besvikelse då jag fick se den nye engelska+svenska läraren eftersom att vår ska vara mammaledig nu i en evighet. Den nye är mesig och kommer inte kunna kontrolera vår klass för fem öre, det syndes ju. Vi kommer inte få någonting gjort, mindre än vanligt. Tycker vissa i klassen kunde skärpa sig lite.. men jag fick MVG- på min svenskanovell, så jag ska inte klaga på något :)
Hem kom jag iallafall, fick lite ryck och tyckte jag kunde rycka upp mig.
Så jag tog ur disken ur maskinen, stoppade in ny, dammsög, dammade mitt rum, bäddade sängar, hjälpte mamma ner med tvätten sen och tog bort allt julpynt i mitt rum. Mamma och min låtsaspappa blev super glada, alltid kul.
När jag städade i mitt rum så hittade jag desutom lite gammla födelsedagskort och så, kollade lite och hittade 100:- i ett kuvert. Jag blev rätt chockad :D I´m ritch! Nej men är ganska fattig annars så det var bra =)
Lyckades skriva klart mitt föredrag för pensionärer om hur det är att vara ung också, den svåraste av de tre texterna. Klarade alla utan problem, älskar text :)

Såg klart säsong 5 av vänner förut också, alltid lika tråkigt att kolla slut en säsong :P Desutom har ingen 6:an som jag kan låna heller, det är ganska typiskt. haha (A) Sen kollade jag på Romeo och Julia, blev så sugen när vi såg en snutt av den i skolan idag :)


Helgen då, Lördags fikade jag med pappa och åkte sedan till Ana för att se på film och äta pizza, hur mysigt som helst! :)
Och på Lördag-Söndag gjorde jag något annat, dumt eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0