kulturdag på västerhöjdsgymnasiet

Idag har västerhöjdsskolan haft kulturdag hela dagen
Jag, Therese och Malin gick på:

* kortfilmer av mediaeleverna
* musikquiz
* Pan's labyrint
* föreläsning av Pär Mauritzon om reklam


Föreläsningen av Pär var det bäst på dagen! Han var grym! Han pratade om hur mycket både kvinnor och män påverkas av media. En person deltog i en undersökning om hur många bilder den såg innan han/hon kom till skolan på morgonen. Antalet var uppe i över 2000 men personen hade bara räknat till runt 20 stycken. Är inte det helt otroligt? Vi påverkas av reklam och media utan att vi ens tänker på det! Sen förklarade han även att kvinnor är mer utsatta och viker ut sig mer, vilket man förstår. Jag menar, hur många killar är det som visar snoppen i tidningen? Jämför sedan med kvinnornas situation!
Desutom var Pär en mycket härlig kille och den 1,5 timmen som egentligen skulle varit en timme, blev faktiskt både rolig och intressant! Jag är glad över att jag valde skolan över att stanna hemma och ligga kvar i sängen för en gångs skull!



viktigt att ha programmet med sig så att man vet vad som händer under dagen!



flamingo



Josef Melander



Ronnie Asplund & Josef Melander



västerhöjd är den kärleksfulla skolan



vilken film?



hårding


pus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0