trollsnor

idag när jag satt och väntade på bussen för att åka till jobbet. Så ser jag en duva gå på vägen. "spring därifrån, annars blir du överkörd" tänkte jag. Då kom det en bil som fick duvan att snabbt gå mot den andra körbanan, där kom det en ny bil i hög fart och körde på duvan med en smäll så att det bara flög dun över hela vägen. Bilen körde iväg och där satt jag kvar. Duvan var död och historien rullade vidare. Det är så tråkigt att se på döden som att det bara är ett meningslöst kliv i historen, alla dör, många föds.

Jag blir lite djupare än vanligt när jag jobbar på kyrkogården. Man blir lite knasig i bollen när man får höra historier om de döda och jag är ju liksom nästan "ett med liken" hela tiden under min period. Idag fick vi i alla fall rensa alger i dammen, otroligt spännande! Vi fick en kratta och drog in algerna till land, euwk trollsnor. Trots att det blev blött och att maskarna kryllade i algerna så var stämningen som vanligt. Helt toltalt jävla crazy. Jag har faktiskt riktigt roligt på mitt jobb som trädgårsmästare på St:a Birgittas kyrkogård. Man tycker ju att det ska vara jobbigt att jobba 07.00-16.15 varje dag med att rensa ogräs och plantera blommor. Men tiden går riktigt snabbt och som alla andra säger "man får ju faktiskt vara ute" :DD. Nu är jag brun som en pepparkaka, åtminstonde på axlar och i ansiktet. Benen och magen ska vi inte tala om, hihi.

Men jag är nöjd, mitt sommarjobb är galet bra!
imorgon blir det nog brädan till jobbet



money and peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0